Moderatorius: Astro-Meška

Vartotojo avataras
Parašė lynkute
#4081 begaline labai faini zodziai :wink: as tikiu nuo vaikystes nors ir buvo tarybiniai laikai zmones kas tikejo slepesi bet vistiek eidavau i baznycia melsdavausi .tik dabar atitolau nuo dievo ,as juo tikiu ir tikesiu tik i baznycia niekaip neprisiverciu nueiti. :oops:
Vartotojo avataras
Parašė AUmba
#4093 Nebeesu tikinti. greičiau materialistė :lol: nors kažkada studijavau ir teologiją.
bet paskaičiusi jūsų postus, džiaugiuosi, kad turite atramą. :wink:
Vartotojo avataras
Parašė Agni
#4124 as esu labai giliai tikinti. nors krikscionybe man nepriimtina. mano dievas neturi vardo. kaip salomejos neries elerastyje: neklauski meiles vardo, jai tukstanciai vardu...
NT skaiciau daugybe kartu, praktiskai mintinai moku. man tai viena svarbiausiu knygu, visada atnesanti ramybe ir apraminanti sumaisti (tai toks krikscionybes likutis manyje, nors sia knyga vertinu tiesiog kaip tiesos knyga, o ne kokios religijos atributa). ST ir skaiciau, ten taip pat yra be galo giliu dalyku, man labiausiai patinka psalmes.
ParašėBegaline
#4163
Sandra rašė:Begaline, jau tie zodziai remeliuose svetaineje padeti.... :D

smagu :)
ParašėSandra
#4486 VIENAS POZIURIS IS TIKEJIMO PUSES I DEPRESIJA:

Jean Vanier. Depresija, kuri mane išlaisvins?


„Zenito“ agentūros pokalbis su Žanu Vanjė (Jean Vanier), „Arkos“ bei „Tikėjimo ir Šviesos“ bendruomenių įkūrėju.

Depresija yra šių dienų visuomenės rykštė. Kaip ją atlaikyti? Kaip depresijos prislėgtus žmones išlaisvinti iš jų būsenos? Tai tema, kuria mielai kalbatės. Kokių specifinių jos aspektų galite paminėti?

Reikia kalbėti apie depresiją ir kalbėti apie ją kaip apie žmogiškiausią ir realiausią reiškinį. Svarbiausia užčiuopti, kokios yra mūsų vertybės. Štai esminis klausimas: jei mūsų vertybės – tėra sėkmė, jėga ir galia, ir t.t., mes linkę neigti dalį savęs – vaiką, trapią moterį, pažeidžiamą asmenį mumyse... Išsilaisvinti iš depresijos – tai atrasti žmonių, kurie tave myli ne todėl, kad esi galingas ar tau sekasi, bet dėl tavęs paties, nepaisant viso tavo trapumo.

Mes galime taip patys kalbėti arba paaiškinti tai depresijos kamuojamam žmogui, bet kaip iš tiesų priimti tai vidujai ir tuo gyventi?

Tai didžiulė problema. Ne vien vaistai gali padėti žmonėms. Medikamentai gali sumažinti nerimą, bet svarbiausias lieka šis klausimas: ar aš noriu atrasti, ką reiškia būti žmogumi? Žmogus gimė mažas ir mirs mažas. Ar norime priimti savo trapumą tokį, koks jis iš tiesų yra? Gyvename visuomenėje, kuri atmeta šią tiesą. Silpnasis yra atstumtas, trokštama atsikratyti pagyvenusių žmonių, nušalinti neįgaliuosius ir atsižadėti to, kas mumyse trapu. Kaipgi tada mes galime padėti žmonėms iš naujo atrasti žmogiškos būtybės prasmę?

Ar galima į depresiją žvelgti kaip į psichikos negalią?

Tai tikrai nėra psichikos negalia. Depresija sergantį žmogų aš pavadinčiau „neįgaliu dvasia“. Depresija – tai „dvasios“, energijos liga. Energija yra kažkur užblokuota. Ir ši dvasios blokada sukelia sielvartą bei vidines būsenas, kurias norime numalšinti. Tad kyla grėsmė įsitaisyti priešais televizorių, imti vartoti alkoholį, narkotikus, nepaliaujamai ieškoti vis kažko naujo, užuot pažvelgus į savo vidų. Tai ir yra tragedija!

Tačiau depresija sergančio žmogaus problema ir yra ta, kad jis nesugeba nusileisti į savo vidų ir atsakymo į klausimą, kodėl jam yra blogai, yra linkęs ieškoti išorėje... Kaip tokiu atveju galėtume padėti?

Būtent taip ir yra. Taigi reikėtų, kad kas nors eitų pas tuos žmones. Taip pat, kad ir jie patys norėtų bent kiek pakeisti savo gyvenimą. Juk energija yra užblokuojama, nes mes apsiribojame kuria nors viena sritimi, pavyzdžiui, siekiame vien sėkmės, bet užmirštame kitą savo asmenybės dalį. O žmogus yra įvairialypis. Mes turime tam tikrų gebėjimų, reikia, kad mums pasisektų; mes turime širdį, tad reikia ir santykių su kitais žmonėmis. Bendraudami turėtume stengtis ne valdyti kitus žmones, bet išgyventi tarpusavio bendrystę. Vienas iš dvasingumo požymių yra dvelksmas dvasios, kuri man padės gyventi ir atrasti, kad savo gyvenime galiu padaryti nuostabių dalykų. Tai tikėjimo klausimas, paliečiantis mirties, nesėkmės klausimus ir pan. Tačiau dažnai žmonės tam tikrų dalykų nepaiso. Todėl reikėtų padėti jiems patiems save atrasti – kas jie iš tiesų yra. Akivaizdu, jog nereikia, kad atsirastų daug žmonių, norinčių pakeisti kitus. Bet reikalingi žmonės, kurie priimtų juos tokius, kokie jie yra. Mat norėdami žmones pakeisti, užuot mylėję juos tokius, kokie jie yra, visuomet rizikuosime būti jų atmesti.

Tad kaip galėtume išmokti šiuos žmones mylėti? Kaip jiems padėti jų skausme?

Štai tikrasis klausimas: kaip būti su jais mūsų neturte, nes galiausiai dvasios stygius - tai jėgų trūkumas. Tampame vargšais. Atsidūrę žmogaus, sergančio depresija, akivaizdoje, mes patys tampame vargšais. Kyla klausimas: kaip depresija sergantį žmogų priimti tokį, koks jis yra, nors patys esame vargani ir linkę į depresiją?

Ar manote, kad kiekvienas iš mūsų galėtų palydėti depresija sergantį žmogų jo išlaisvinimo link?

Kiekvienas iš mūsų gali susirgti depresija. Kiekvienas galime nugrimzti į nevilties bedugnę. Bernanos sako: kad atgautume viltį, reikia nusileisti į nevilties bedugnę. Norint kitam padėti, reikia būti atsargiems, nes kalbant apie pagalbą ar kito palydėjimą mes jau trokštame pakeisti kitą asmenį. Reikia mylėti depresiją išgyvenančius asmenis. Tai pats tinkamiausias būdas padėti jiems išeiti iš savęs pačių. Tad pirmas dalykas, kurį turime padaryti, jei norime padėti kitam žmogui - patys pradėti keistis.

Psichinė ligonių gerovė yra jūsų kasdienis rūpestis. Kaip šiandien vertintumėte visa, kas yra atlikta medicinos bei socialinėje srityse siekiant padėti depresija sergantiems asmenims?

Man tai reiškia gyventi savo bendruomenėje kartu su pas mus atvykstančiais žmonėmis. Pavyzdžiui, šiuo metu mes priėmėme 22 metų proto negalią turinčią merginą, kuri neturi šeimos ir su kuria bjauriai elgėsi jos globėja. Ji ką tik apsigyveno pas mus, ir štai ji ėmė grimzti į depresiją, nes išvyko vienas iš mano asistentų, kurį ji labai brangino. Kaip tinkamai su ja pasielgti neverčiant jos keistis, bet priimant tokią, kokia ji yra? Tai jauna mergina, trokštanti atrasti tai, ko niekada neturėjo. Tam prireiks laiko, tad neturiu pernelyg daug jo sugaišti klausdamas savęs, kas gi čia vyksta. Šiandien turiu mėginti pasijusti bejėgis tokios merginos akivaizdoje, ir nieko nepaisydamas padėti jai tiesiog būdamas šalia.

Ar tai ir yra žinia, kurią mėginate perteikti?

Taip. Priimti kito trapumą tam, kad pajėgtume priimti ir savąjį; atrasti, jog pažeidžiamumas gali tapti bendrystės arba gėdos versme. Mėginkime išgyventi bendrystę: „Aš tau duodu savo pažeidžiamumą, kad tu man atiduotum savąjį“. Taip drauge kuriame bendrystę bei kažką drauge išgyvename.

Versta iš: www.foietlumiere.org


© „Tikėjimas ir Šviesa“, 2005
ParašėSandra
#4487 Jean Vanier
BAIMĖ MYLĖTI
Nerimo pasaulis



Negalima likti nevilties pasaulyje, nes šis ilgesingas nerimas yra pati baisiausia kančia. Gal net pati mirtis būtų saldesnė už tą vidinės mirties apraišką, kai nesugebame nei miegoti, nei valgyti, arba, kai priešingai, esame verčiami be perstojo miegoti ir valgyti ar farširuoti save narkotikais, alkoholiu bei kitokiomis priemonėmis. Žmogus jaučiasi tarsi ne savo kailyje, tarsi visų žvilgsniai nukreipti į jį, ir ši jausena yra nepakeliama.

Šis nepakeliamas nerimas gali mus priversti bėgti į sapnų ar svajonių pasaulį ar netgi paskęsti dvasinėje ligoje, kas yra gal net ir patogiausia. Sapne susikuriamas savas pasaulis, kuriam negresia pavojus būti sugriautam! Tačiau vos grįžus į realų pasaulį čia vėl iš naujo susiduriama su pragaru, vėl jautiesi atstumtas ir nereikalingas. Kai kurie žmonės metų metais gyvena psichiatrinėje ligoninėje susikurę savo iliuzijų pasaulį. Jeigu kažkokiais stebuklingais vaistais gydytojai galėtų išvesti juos iš to iliuzijų pasaulio ir grąžinti į tikrovę, tie žmonės susidurtų ten su dar baisesniu nerimu.
Čia išgydymas nereiškia tik išvadavimo nuo ligos, žmogui reikia pasiūlyti tokį gyvenimo būdą, kad jis galėtų būti laimingas ir priimamas, kad jis galėtų mylėti, dirbti ir gyventi pagal savo žmogiškąjį orumą. Jeigu grąžinimo į tikrovę pretekstu žmogus vėl iš naujo įstumiamas į pasaulį, kuriame jis turi blogą savo paties įvaizdį, yra kitų pajuokiamas ir atmetamas, tuomet geriau tą žmogų palikti jo psichozėje. Kai kurios ligos formos turi gynybos išraišką; netgi pats agresyvumas, sukeliantis mūsų šiurkštumą bei smurtą, iš tikrųjų yra bėgimas nuo nerimo.


Ištiesta ranka

Norėdami padėti kam nors išsiveržti iš to pasaulio ir iš naujo rasti viltį ir gyvenimo džiaugsmą, reikia jam ištiesti ranką; netgi ne tik ranką, bet atgręžti veidą ir žvilgsnį, kuris pagelbės žmogui susigrąžinti pozityvų savo paties įvaizdį, tariant: “Dar giliau negu tavo psichozė, dar giliau už visa, kas bloga, giliau už tavo smurto proveržius ir neapykantą, tavyje yra kažkas ypatingai gražaus”. Tačiau reikia įstengti tai ištarti ir akimis, ir rankomis bei tolydžio įrodyti žmogui, jog jo gilioji asmenybė nėra bloga, kad ji yra graži ir pilnatviška, sugebanti nuveikti gražius dalykus. Nepakanka tai ištarti tik vieną kartą, reikia tai kartoti ir įrodyti, gal netgi ir metų metais. Aš išgyvenau ypatingą gyvenimo patirtį viename Haiti kalėjime, kur žmonės buvo labai nusivylę, primityvūs ir smurtingi. Buvau paprašytas kalbėti su jais. Pirmą kartą susitikau su dvidešimčia moterų, antrąjį – su dvidešimčia vyrų, o paskutinį kartą didžiuliame mediniame barake susirinko apie šimtinė vyrų, veikiausiai iš vargingų priemiesčių, kurie girti smurtavo bei prievartavo. Pradžioje jų veidai buvo siaubingai uždari. Mane lydėjęs kunigas Baudry vertė mano žodžius iš prancūzų į kreolų kalbą. Jaučiausi esąs jų nepriimamas. Buvau iš svetur atvykęs baltaodis, pamokslaujantis apie gailestingumą. Pradėjau jiems kalbėti apie vaikus, apie vaiką, glūdintį kiekviename iš jų ir manyje. Apie tai, kaip šis vaikas trokšta švelnumo, apie kiekvieno iš mūsų turimą savo paties įvaizdį. Galiausiai aš jiems pasakiau: “Gali taip atsitikti, jog nė vienam iš jūsų nepavyks iš čia išeiti, gal kuris nors išeisite, kad vėl čia pat sugrįžtumėte po kelių savaičių. Gali būti, kad visas pasaulis jus atmes, tačiau aš viliuosi, jog ateis diena, kai pasauliui atsiskleis kiekviename iš jūsų glūdintis grožis; viliuosi, jog mes visi prisikelsime, ir tą dieną jūsų būtybės grožis nušvis ir bus viso pasaulio pripažintas. Nes jūs patys gerai žinote, jog jūsų širdies gelmėje giliau už visus susiskaldymus slypi švelnumo trokštantis vaikas”. Pamačiau, kaip jų veidai atsipalaidavo ir pradėjo šypsotis. Tarp mūsų užsimezgė spontaniška bendrystė. Šis ramybės momentas yra labai svarbus, nes galbūt jisai išplauks iš atminties mirties valandą ir suteiks viltį. Tačiau to nepakanka, kad žmogus būtų išgydytas. Kad žmonės galėtų iš tikrųjų augti, reikia, kad kas nors lydėtų juos diena iš dienos, nes dažniausiai jie, būdami maži, neturėjo mamos, bylojančios visa savo esybe: “Ar tu verki, ar juokiesi, ar vaikštai, ar ne, esi mano vaikas ir aš tave myliu. Tu esi man vienintelis”.

Kad bûtų užpildytos visos “trūkstamų metų spragos”, būtina mylinti esybė, nuolat kartojanti: “Tu gali daryti gerus dalykus, nesi pasmerktas liūdesiui, vienatvei ir mirčiai. Įmanoma, kad tavo esybė iš gilumos atgimtų”.


Pavojinga tikrovė...

Ši ištiesta ranka gali būti tiek labai gražus, tiek ir labai pavojingas dalykas. Gali atsitikti, jog ištiesęs ranką nebus ištikimas, nebus tikras, nors jis ištars: “Myliu tave”, tačiau iš tikrųjų nemylės, nes mokėsi mylėti iš knygų arba mano esąs įgaliotas taip sakyti. Netikros viltys paverčia ištiestą ranką baisiai pavojinga tikrove. Žmogus, turintis pažeistą savo paties įvaizdį, tikintis, jog jame nėra nieko gera, nebeišdrįs priimti ištiestos rankos, nes per gerai žinos pasekmes: “Jei jis paims šią ranką, atgaivinančią jame viltį, ir jei ranka jį pames, tuomet viskas baigta! Kartą skaičiau vieno kalinio mintį: “Jei stabtelėjęs gatvėje pažvelgi į mane ir ištiesi man ranką, kad ją paimčiau, po to pameti mane, – nenustebk, jei kam nors kitam, ištiesusiam man ranką, skelsiu antausį”. Nepaprastai sunku po kokios nors blogos patirties pakartoti antrą - panašią. Jei sykį pasitikėjau, o mane apleido ir aš parpuoliau, nebegalėsiu klausytis kvietimo pasitikėti. Galvosiu: “Visi jūs melagiai!”

Kartą sutikau vieną belgę, kuri sakėsi patyrusi smurtingą atsaką į ištiestos rankos gestą. Ji jautėsi taip sužeista, kad daugiau nebegalėjo nieko duoti. Paaiškinau jai, jog tam tikra prasme taip ir turėjo atsitikti, nes labai kenčiančiam žmogui ištiesta ranka tampa tiesiog nepakeliama.
Kiekvienam žmogui būtina apie save susikurti saugumo zoną, gyvybiškai svarbią erdvę, o kartais geravaliai žmonės, kaip ana ponia iš Briuselio, nori įsibrauti į šią slaptą erdvę ištiesdami ranką. Tačiau pažeistas žmogus to negali pakelti, nes ir taip dažnai buvo bandoma pažeisti jo erdvę – žmogus ima kandžiotis, muštis, spiegti ir dar labiau užsiveria.

Kai kurie truputėlį naivūs žmonės, nesuvokiatys tikrosios meilės prasmės, galvoja, kad mylėti reiškia nuraminti kitą, duoti kažką ir įsiskverbti į jo slaptąją erdvę, kad galima būtų jam padėti. Tačiau jeigu tasai kitas nenori, kad būtų įžengta į jo slaptąją erdvę? Privalome nepaprastai gerbti kiekvienam mūsų būtiną erdvę.


...turi būti išbandyta

Ištiesta ranka turi būti išbandyta. Išbandomas kiekvienas naujas atsakingas asmuo ar vyresnysis, nesvarbu kokios jam patikėtos pareigos. Norime žinoti, kiek toli galime žengti: “Kiek galiu pasitikėti tavimi? Ar aš tau tikrai rūpiu? Kiek tu turi galios?” Dvasinis autoritetas tuo labaiu turi būti išmėgintas. Kai kunigas atvyksta į parapiją, parapijiečiai privalo žinoti, ar gali juo pasitikėti. Ši taisyklė galioja kiekvienam žmogui, kiekvienai žmogiškajai atsakomybei, juo labiau marginalinei asmenybei, gyvenimo prašalaičiui, staiga išvydusiam ištiestą ranką: “Kokie motyvai skatina ištiesti ranką? Kodėl norima man padėti? Ar tai daroma savo garbei, ar už atlyginimą, ar siekiama sau naudos?”

Kodėl tampama kalėjimo prižiūrėtoju? Komanduoti žmonėms, privalantiems paklusti vien pamojus pirštu ar parodžius žvilgsniu, – visa tai gali sukelti tam tikrą galios pojūtį. Gali taip atsitikti, jog vidujai labai skurdūs žmonės jaučia egzistencinį troškimą komanduoti ir matyti, kaip kiti jiems paklūsta. Žinoma, negalime apibendrinti visų atvejų, tačiau toks polinkis egzistuoja. Jei įsakinėjimas tampa egzistencine būtinybe, užuot padėjus kitiems pasiekti laisvę, tai gali palikti gąsdinančias pasekmes.

Štai kodėl žmogus, ypač trapus ir pažeidžiamas, negali paklusti kitam, kol tikrai neįsitikina, ar anas rūpinasi jo asmeniu, ar tik trokšta pajusti savo paties galią. Yra tūkstančiai būdų kieno nors motyvacijai išmėginti, ir sužeistieji nepaprastai greitai juos perpranta. Motyvacija atsispindi veido išraiškoje, ištiestoje rankoje, balso tone. Dažnai balso tonas yra iškalbingesnis negu patys žodžiai! Ištiesta ranka yra labai daugiaprasmė, ir tai mes nuolat patiriame “Arkos” bendruomenėje: “Jei tu man tiesi ranką, vadinasi, aš ligonis; jei aš ją priimu, tai įrodo, kad esu niekam netinkamas”. Tai panardina žmones į neišsprendžiamą dilemą – priimti pagalbą ir įrodyti savo nevertingumą ar atmesti ją ir grįžti į baisią vienatvę. Nepaprastas nuolankumas ir subtilumas, kad ištiesta ranka taptų vilties nešėja. Ištiesta ranka turi byloti: “Tiesa, kad tu dabar sergi, tiesa, kad tu esi buvęs vagis ir šiandien esi tik apgailėtinas tipas, tačiau aš pasitikiu, kad tu gali daryti gražius dalykus”.

Nėra lengva tikrai ištiesti ranką. Tuo labiau nelengva priimti ištiestą ranką. Daugybė marginalinių žmonių, gyvenimo prašalaičių, galima sakyti, mes visi, nepaprastai bijome valdžios autoriteto. Autoritetą labai sunku išgyventi tiek jį įvykdančiam, tiek jam pavaldžiam, ypač jei vaikystėje patirta blogų išgyvenimų, nes autoritetas atskleidžia mūsų priklausomybę.

Blogas autoritetas yra įstatymas be pasitikėjimo, tai įsakymai nepasitikint įsakančiuoju. Tai gąsdinanti valdžia, laužanti ir žeminanti, šlovinanti komanduojantį ir neugdanti paklûstančiojo. Yra žmonių, patyrusių nepakeliamą valdžią vaikystės metais, jie suaugę bijo bet kurios valdžios. Šia tema galima daug kalbėti, tačiau žinome, jog valdžią ir įstatymus turime išgyventi meilės, pasitikėjimo ir atleidimo dvasioje.

Ištiesta ranka žmogui, ypač jei jis yra marginalas, gali sukelti visokeriopų vaizdinių, dėl kurių jis pasijus nelaimingas. Nepaprastai pavojinga pažeisti kieno nors erdvę. Tai gali jo širdyje atpalaiduoti pavydo ir neapykantos galias, atskleisiančias tam žmogui dar daugiau jame glūdinčio blogio. Taip pasiekiamas priešingas siektinam tikslas: užuot atskleidus pozityvų žmogaus įvaizdį, dar labiau pabrėžiamas jo negatyvusis vaizdinys. Šitai gali visiškai išmušti iš vėžių. Jei kas nors buvo taip sutrikdytas meile, ne funkciniu, bet asmeniniu ryšiu, toks žmogus ima bijoti meilės.
Panašiai būna ir tuomet, jei priėmęs ištiestą ranką trokšta gauti daugiau, negu tasai kitas yra pasirengęs jam duoti, tuomet priėmusiojo ranką širdyje gims nebe meilė, bet neapykanta ir netgi troškimas nužudyti mylimąjį objektą. Jis manys, jog norima apriboti santykius, kurių jis norėjo neriboti, ir todėl norės griauti. Jo širdyje sugyvena meilė ir neapykanta. Tai blogiausia, kas gali atsitikti, ir tai yra beveik visų depresijų šaltinis. Šis priešingų jausmų sąmyšis sukelia sumaištį, ir žmogus nebežino, ką daryti: jis tuo pačiu metu neapkenčia ir myli, nori ir nenori, trokšta mirties ir nori gyventi. Šių priešybių visiškai neįmanoma išgyventi, ir žmogus panyra į depresiją, pasidaro pasyvus, kadangi aktyvumas atrodo esąs pernelyg pavojingas.

Ištiesus ranką ir įžengus į kito erdvę, galima išprovokuoti tai, kas pasaulyje gražiausia ir tai, ką žmogiškoji sąmonė suvokia kaip blogiausią dalyką' – pavydą. Privalome padėti žmonėms išgyventi tą labai natūralų reiškinį – pavydą. Pakanka paprasčiausiai žingsniuoti su jais drauge iki tos dienos, kai tasai pavydas bus nuskaistintas.

Keista, kad pavydas yra jausmas, dėl kurio nedrįstama prisipažinti. Taip yra galbūt todėl, kad pavydas nesąmoningai susijęs su žudymu. Kartais paprasčiausiai pakanka padėti žmonėms įsisąmoninti jų pavydą ir suvokti, kad tai yra labai natūralus dalykas. Meilės gimimas yra nuostabi tikrovė, tačiau ją dažnai lydi kitos tikrovės, t.y. pavydas, neapykanta, konfliktas tarp priklausomybės ir nepriklausomybės poreikių. Mylėti gali pasidaryti nebepakeliama: žmogus negali priimti ištiestos rankos, nes ši ranka sukelia per daug emocijų.

Kiekviename iš mūsų yra gyvybinis slaptos erdvės poreikis. Apskritai mes suvokiame savo ribas ir žinome, iki kur galime ateiti. Štai kodėl privalome nepaprastai gerbti kito erdvę; turime jos nepažeisti, neiti pernelyg greitai, ypač jei esame atsakingi už pažeistus asmenis.

Dažnai sakoma, ir tai yra tiesa, jog “Arkos” bendruomenė yra meilės bendruomenė; ten reikia labai mylėti, tačiau meilės tikrovė reikalauja nepaprasto subtilumo! Kartais galima išvysti šaunių pagalbininkų, kurie vos atvykę čia pat žingsniuoja gatve rankomis susikibę su neįgaliaisiais. Tai žavingas vaizdas, tačiau tame gali glūdėti didžiulis pagarbos stygius kito asmens erdvės atžvilgiu. Tiesa, tie žmonės gali trokšti meilės, jie gali būti labai jautrūs prisilietimui, tačiau jiems reikia padėti susirasti savo erdvę, o tai padaroma nebūtinai juos glostant ir glamonėjant... Minėtieji veiksmai gali juos visiškai išmušti iš vėžių!

Taigi kiekvienam reikia padėti rasti savo erdvę ir tuo pačiu metu ją gerbti. Mylėti nereiškia gatvėje paimti už rankos ar glostyti. Tai padėti kitam tapti laisvesniam, visapusiškiau savimi pačiu, padėti atskleisti jo paties grožį ir jame glūdintį gyvybės šaltinį.

Galima griauti duodant ir tikint, kad mylima – taip iš tikrųjų sukuriama priklausomybės būklė, vedanti į nusivylimą ir neapykantą arba atpalaiduojanti ištisą seksualumo ir pavydo pasaulį, kurio kitas nebegali kontroliuoti. Vienintelė tikra dovana, kurią galime kam nors padovanoti, yra atskleisti žmogaus teigiamas savybes ir įrodyti jam, kad jis gali daryti gerų dalykų.


Baimė būti mylimam

Dažnai sakoma, kad visas pasaulis ieško meilės. Tai tiesa, o, kita vertus, netiesa. Gali būti taip, kad žmogus tiek bijo būti mylimas, jog atsitveria daugybe užtvarų: meilė jam yra pernelyg pavojinga ir žeidžianti. Jeigu pažinę meilę patiriame apleidimą, įžengiame į nerimo pasaulį, žvilgčiodami iš padilbų arba svarstydami, ką kiti apie mus galvoja. Visą tą vidinį pasaulį taip sunku pakelti, kad galiausiai žmogus nusprendžia, kad daugiau nebemyli. Tačiau po to gyvenimas tampa dar labiau nepakenčiamas, nes be meilės neįmanoma gyventi. Kai kurie žmonės taip labai trokšta meilės, jog juos visiškai išveda iš rikiuotės šis didžiulis troškimas bei juos pančiojanti baimė mylėti ir būti mylimiems.
ParašėSandra
#4488 agni, ACIU UZ SI FORMUMA - PATIKIMA MEILES RANKA....
Vartotojo avataras
Parašė Agni
#4489 sandra, as tik toks pat sergantis zmogus kaip ir jus visi.
Vartotojo avataras
Parašė Mints
#4535 Pamenat fraze "palaiminti vargsai" is NT as ilgai maniau kad tai turima omeny skurda. Skirtingose kalbose ir vertimuose si vieta skamba kaip "palaiminti turintys varguolio dvasia" o veliau as girdejau labai ismintinga rastus ismanancio zmogaus, dalyvavusio ivairuose vertimo procesuose paaiskinima, kad ten turima omeny ne "proto ubagus" psichine prasme ir ne "skurdzius" materialine prasme, o tuos, kurie suvokia kad yra "vargsai" arba neturtingi dvasine prasme, t.y jie gali but tokie patys kaip ir visi kiti, bet jie suvokia palyginus su tuo ka jie gali gauti jie yra vargsai. Jie troksta. Jie alkani dvasinio maisto. Ir jie bus palaiminti, nes troksta, ir todel jie gaus to, ko troksta. Dievas silpniausius padaro stipriausiais. Manau ir suvokimas ir pripazinimas to, kad sergi depresija ir troskimas is jos issivaduoti tave gali padaryt ne tik sveiku, bet ir stipresniu uz nesirgusi.

Negaliu patiket tuo ka rasau, bet kazkaip jauciu kad tai tiesa. O su Agni noreciau nesutikt kad Dievas neturi vardo. Mano manymu jis turi varda, jis turi pavidala o kazkada... as labai tikuosi... jis apkabins mus ir pasakys: aciu kad iskentejote, tai nebuvo tokia didele kancia kaip mano, bet uztat jus nors dalimi suprasite mane.
ParašėSandra
#5795 as irgi manau, kad mes esame kazkur giliai stipresni uz sveikus....jauciu ta....nemoku irgi paaiskinti.....cia kaip ir invalidas prikaustytas prie patalo, jis is sono ziurint turetu buti palauztas, bet koks jis stiprus!!!!
Parašė MartynasSG
#13305 Kartais atrodo, kad mano visas gyvenimas judejo link to momento, kad susitikciau Viespati... buvau depresuojantis logikas-technokratas ir tikrai netikejau tokiomis nesamonemis kaip Dievas ir panasei...bet ...

Jis mane rado ir dabar cia nerasyciau, jei nebutu isikisias i mano gyvenima.

Tikrai patikejau, kad Dievas yra po vienos labai ziaurios nakties... Ryte atsikeliau ir kazkoks suvokimas Dievas yra ir Jis mane myli...na nuo to ir prasidejo ieskojimai... knygos, vuonuolynai ir seip viskas kas susije su gyvenimu.

GAleciau papasakoti apie dykuma... trumpai...

Dvasine dykuma tai kada zmogus turi prarasti viska, kad jo ego nuliptu nuo sosto...

Ji prasidejo taip, norejau labiau susipazinti su Sv. Dvasia ...tai pagal maldaknyge 9 dienas skaiciau sventosios dvasios litanija, bet... viskas pradejo aplinkui griuti...draugai nusisuko, mokslai griuvo, savijauta ir sveikata paslijo, tuo laikotarpiu kuris tesesi apie 7men. paliko dvi drauges...
Esme tame grudinimas...mes negalime arteti prie Dievo kol nemireme patys sau ...savo egoizmui savo zmogiskai isminciai, savo sureiksminimams ir vertybems..negalime artintis prie Jo purvini...todel kancios ugnis ir apvalo mus... Tuo paciu vyko ir didelis tikejimo isbandymas...,bet sunkiausiomis akimirkomis girdedavau balsa... ,,iskesk''

Vienas mistikas rase...piktasis dykumoje zmogui turi ipatingu privilegiju... na tas lojantis suo ir gadino daug ka ir kiso pagalius ir grasino ir bla,bla, bla...bet visos nesekmes ir kancios buvo tik priemone, kad ismokytu mane nusizeminimo ir nuverstu mano egoizma nuo sosto...
Dabar sakau visada sau...kenciu ne as o mano egoizmas.

Beje tikrai Dievas buna arciausiai zmogaus kai kenti, nors to mes net nepastebime ... kaip yra pasakius viena mano drauge...kenciantis zmogus yra garzus..vien tik del to, kad Dievas yra labai arti jo...

Dievas yra kaip kalvis, kuris surenka zmogu is metalo kruopelyciu islydo i vientisa metalo gabala ir kala, kala kala..grudina ugnyje ir slifuoja...Aisku skauda ir taip is zmogiskos puses neteisinga...Kodel as tureciau kenteti...
Bet tai yra Dievo dovana... pagamintas irankis yra tvirtas ir patikimas.
ParašėSandra
#13388 Martynai, labai graziai parasei....ir labai teisingai.
As irgi, kai pradejau ieskoti Dievo, prasidejo visos bedos, atrodo paradoksas...Bet dabar visa savo esybe jauciu, kad tai menes tobulinimas,isbandymas, kad Dievas taip issvarina mane savo atejimui....
Dziaugiuosi, kad atlaikau visus isbandymus, o juos beje irgi atlaikau ne be Dievo malones....Kad nenusisukau nuo jo sunkiomis akimikomis, nes dabar viskas pradejo sektis..gal jau "dykuma" liko praeityje?
Parašė MartynasSG
#14003 TAip Jis tikrai didysis aferistas ir machinatorius musu gyvenime...ir visa tai is jo dideles meiles mums ..... Prisimenu tuos sunkius momentus kai as pykau ant Jo ..uz jo tokia meile... Na,bet kantrume ir istvermeje mes augame Jame.
Dziugu dalintis ir klausyti kaip zmones eina i sviesa... susitvarko gyvenimus... Hey Sandra, palaimos ir meiles linkiu tau is Jo ranku :dance
Vartotojo avataras
Parašė Mints
#14024 Sandra man patinka kaip tiu mastai.

Manau sutiksi kad sunkumai ir blogis gvenie ne is Dievo, bet jis leidzia jiems vykti. As ne is tu zmoniu , kurie klausia KODEL? Ateis laikas, surasim, graziai ten kazkur rodos 1 laiske Korintieciams parasyta (is atmities jau teisingai nepacituosiu)... kad mes esmame tik vaikai ir mastome dar kaip vaikai.
ParašėMusical
#14040
Sandra rašė:O KAIP SVENTAM RASTE SAKOMA: PASETAS GRUDAS, JEI PATENKA I GERA DIRVA SUDYGSTA...TOS KNYGOS, Marijos radijas, depresija - buvo priezastys, atsigrezti i Dieva....O po to pradejau jausti...nezinau kaip paaiskinti, einu sv. Komunijos daznai ir jauciu kaip Dievas nusileidzia i mano vidu....pastebiu zenklus, kurie man skirti <...> gal atrodau kaip kvaila, bet tokiu sutapimu mano pilnas gyvenimas...<...> va taip ir pradejau jausti Dievo globa


Ir aš nuo vaikystės tikiu į Dievą, anksčiau melsdavausi kiekvieną vakarą ir eidavau į šv. Mišias sekmadieniais. Dabar einu sekmadieniais į bažnyčią labai retai, bet ne dėl to, kad netikiu Dievu. Taip yra todėl, kad aš taip stipriai nejaučiu Dievo artumo ir šito jausmo, kaip Sandra sakė - pradėjo jausti JĮ patį ir siunčiamus ženklus - sutapimus. Aš manau sutapimų nebūna. Nieko nebūna šiaip iš niekur, nes viskas turi savo atsiradimo priežastį ir esmę. Norėčiau ir aš taip artimai ir jautriai pajusti Dievą. Gal tam nereikia dar stipresnio sukrėtimo mano gyvenime? Buvo keletas atsitikimų, kurie įrodė, kad padarytas blogis atsigrežia į patį jo siuntėją. Bet vis dėl to mano širdyje nėra tokio stipraus tikėjimo, kokį aš matau pas Sandrą ar kitus žmones. Norėčiau tą pajusti.