- 2014 10 25, 22:10
#328574
Na kolkas aš nei vienos dogmos nepasakiau, tai kaip aš galiu jas kartoti?
Beje, visos dogmos yra paremtos Šventuoju Raštu, taip kad nieko naujo čia nebuvo pasakyta, tiesiog buvo apsibrėžta kuo mes tikime, kad galėtume vadintis krikščionimis. Tarkie: netiki trejybės dogma? Negali vadintis krikščionimi. Netiki kad Kristus yra dievas? Irgi negali vadintis krikščionimi. Tiki reinkarnacija? Na irgi negali, nes šventas raštas kitaip kalba. Visos dogmos remiasi tik ŠvR. O sakydamas kad nesiremi dogmis tai akivaizdžiai meluoji, nes grubiai imant tai jų nemažai čia esi išsakęs
O dėl to atleidimo, tai nesusikalbėjome. Žmogus jei nuoširdžiai atgailaus prieš mirtį, tai viskas ok. Aš kalbėjau apie kiek kitokią situaciją: va prisidarau nuodėmių, gaunu išrišią ir ai vėl jas darysiu, nes vistiek dievulis atleis. Tai toks variantas nesuveiks.
Sakai nerūpi kaip kas traktuoja ŠvR? O gal vertėtų susirūpinti? aš suprantu, kad skaitai ir atrodo ten viskas aišku. Na bet aš va dabar konkrečiai biblistiką studijuoju ir matau kad kuo labiau giliniesi į tekstą tuo daugiau ten visko išlenda. Nebūdamas egzegetu, istoriku, lingvistu, simbolistu, antropologu ir teologu viename asmenyje, nelabai ir suprasi ką iš tiesų sako biblinis tekstas. Tu tik susipažinsi su vertimu ir užsimsi saviinterpetacija, kuri veikiausiai neatspindės realybės. Na aš pats nors tiek metų graužiu bibliją, nesiimu jos interpretuoti, nors pradžioje tai labai mėgau daryti, bet pastudijavęs matau kiek daug buvo nusišnekėta. Štai skaitau tavo pasisakymus apie tai ką anot tavęs sako biblija... nesupyk, bet čia labiau primena egzegeto susapnuotą košmarą
žodžiu esė tame, kad jei man kyla klausimas bibliniame tekste, kreipiuosi į bažnyčios lobyną, kuris susikaupė per 2000 metų milijono teologų, mokslininkų ir mistikų išmąstymus, nei pasitikėčiau savo trečdalio gyvenimo studijavimu. Tiesiog, kas kart, kai kažką painterpetuoji iš biblijos ir pasiimi skaityti kas iš tiesų tenai parašyta, na tai gėda pasidaro, nes supranti kad paviršiuku esi nuplaukęs. Norėdamas suprasti bibliją, tai visų pirma turi ją skaityti originalo kalba, nes jei neskaitai originalo kalba, tai bet kokios interpretacijos bus nieko vertos.
Tarkime elementarus pavyzdys. atismeni kai JK tris kart klausė Petro "ar myli mane?". Lietuviškae variante mes teturime vieną žodį "myliu", graikiškame originale gi, naudojai trys skirtingi žodžiai išreiškiantys tris skirtingas meilės formas. Štai ir pasiauni tada teologiją darydamas iš vertimo.
Beje, visos dogmos yra paremtos Šventuoju Raštu, taip kad nieko naujo čia nebuvo pasakyta, tiesiog buvo apsibrėžta kuo mes tikime, kad galėtume vadintis krikščionimis. Tarkie: netiki trejybės dogma? Negali vadintis krikščionimi. Netiki kad Kristus yra dievas? Irgi negali vadintis krikščionimi. Tiki reinkarnacija? Na irgi negali, nes šventas raštas kitaip kalba. Visos dogmos remiasi tik ŠvR. O sakydamas kad nesiremi dogmis tai akivaizdžiai meluoji, nes grubiai imant tai jų nemažai čia esi išsakęs
O dėl to atleidimo, tai nesusikalbėjome. Žmogus jei nuoširdžiai atgailaus prieš mirtį, tai viskas ok. Aš kalbėjau apie kiek kitokią situaciją: va prisidarau nuodėmių, gaunu išrišią ir ai vėl jas darysiu, nes vistiek dievulis atleis. Tai toks variantas nesuveiks.
Sakai nerūpi kaip kas traktuoja ŠvR? O gal vertėtų susirūpinti? aš suprantu, kad skaitai ir atrodo ten viskas aišku. Na bet aš va dabar konkrečiai biblistiką studijuoju ir matau kad kuo labiau giliniesi į tekstą tuo daugiau ten visko išlenda. Nebūdamas egzegetu, istoriku, lingvistu, simbolistu, antropologu ir teologu viename asmenyje, nelabai ir suprasi ką iš tiesų sako biblinis tekstas. Tu tik susipažinsi su vertimu ir užsimsi saviinterpetacija, kuri veikiausiai neatspindės realybės. Na aš pats nors tiek metų graužiu bibliją, nesiimu jos interpretuoti, nors pradžioje tai labai mėgau daryti, bet pastudijavęs matau kiek daug buvo nusišnekėta. Štai skaitau tavo pasisakymus apie tai ką anot tavęs sako biblija... nesupyk, bet čia labiau primena egzegeto susapnuotą košmarą
žodžiu esė tame, kad jei man kyla klausimas bibliniame tekste, kreipiuosi į bažnyčios lobyną, kuris susikaupė per 2000 metų milijono teologų, mokslininkų ir mistikų išmąstymus, nei pasitikėčiau savo trečdalio gyvenimo studijavimu. Tiesiog, kas kart, kai kažką painterpetuoji iš biblijos ir pasiimi skaityti kas iš tiesų tenai parašyta, na tai gėda pasidaro, nes supranti kad paviršiuku esi nuplaukęs. Norėdamas suprasti bibliją, tai visų pirma turi ją skaityti originalo kalba, nes jei neskaitai originalo kalba, tai bet kokios interpretacijos bus nieko vertos.
Tarkime elementarus pavyzdys. atismeni kai JK tris kart klausė Petro "ar myli mane?". Lietuviškae variante mes teturime vieną žodį "myliu", graikiškame originale gi, naudojai trys skirtingi žodžiai išreiškiantys tris skirtingas meilės formas. Štai ir pasiauni tada teologiją darydamas iš vertimo.