- 2011 05 27, 11:08
#226458
Didelis geras FAQ: http://www.budizmas.lt/index.php/pageid/216 Nežiūrėkit kad Kagju puslapis, ten bendrai apie budizmą rašo.
Daug įvairių zenbudistiškų šaltinių: http://www.zen.lt/index.php?page=dharma
O pati truputį papasakosiu apie Keturias tauriasias tiesas.
1. Tiesa apie kančią: visa būtis yra kančia. Na, turbūt daugelis nesutiks su tokiu kategorišku postulatu. "Gimimas yra kančia, senėjimas yra kančia, ligos yra kančia, mirtis yra kančia; susidūrimas su nemaloniu dalyku yra kančia, atskyrimas nuo malonaus dalyko yra kančia; negavimas to, ko nori, yra kančia, gavimas to, ko nenori, yra kančia." Na, bet sutikit, kad kančios gyvenime tikrai nemažai. Kančia čia reiškia bet kokį nemalonų pojutį, ne tik rimtas gyvenimo tragedijas.
2. Tiesa apie kančios atsiradimą: kančia turi priežastį. Ir ta priežastis paprasta - troškimas. Mes norime, kad viskas vyktų gerai, tačiau taip būna ne visda, todėl mes kenčiame.
3. Tiesa apie kančios įveikimą: kančią galima įveikti. Tik reikia atsikratyti troškimų.
4. Tiesa apie kelią vedantį iš kančios: yra kelias vedantis iš kančios – Taurusis aštuonialypis kelias. Jį sudaro:
Tobulos pažiūros (teisingas Keturių tauriųjų tiesų ir būties nesavastingumo supratimas);
Tobulas nusiteikimas (arba teisingas ketinimas, teisingas ryžtas);
Tobulas kalbėjimas (susilaikymas nuo melo, šmeižto, apkalbų);
Tobulas elgesys (susilaikimas nuo elgesio besikertančio su šyla);
Tobulas pragyvenimo šaltinis (susilaikymas nuo darbų, kurie kenkia kitoms gyvoms būtybėms);
Tobulos pastangos (priešinimasis viskam, kas kuria nesveiką karmą, ir puoselėjimas to, kas kuria sveiką karmą);
Tobulas budrumas (nuolatinis kūno, jausmų, mąstymo ir minčių objektų budrumas);
Tobulas susitelkimas (sąmonės nedrumsčia jokie veiksniai).
Sujungus budizmą ir depresiją, neendogeninė, reaktyvinė depresija iš esmęs ir yra toji kančia, kylanti iš troškimų. Kažkas gyvenime atsitiko ne taip, kaip mes norėjome, tačiau noras buvo ant tiek stiprus ir gilus, kad mes visiškai nebesugebame valdytis, mūsų kančia tampa nenormali ir mums nustato ligą.
Nuraminti jausmus padeda meditacija (na, jau yra tokia tema). Paprasčiausia koncentracija (susitelkimas) su manimi daro stebuklus. Tačiau norėčiau dar papasakoti ne apie meditacija, bet apie darbą su jausmais, kaip jį atlieka budistai.
Atsiradus jausmui, troškimui reikėtų tiesiog stebėti jį. Koks jis - mažas ar didelis, kokios spalvos, ar turi kojytes, uodegą? Stebėkite įdėmiai, be noro atsikratyti to dalyko, galite net būti su juo geri, nevaryti lauk, negalvoti, koks jis šlykštus. Tiesiog įdėmiai ir šaltai stebėti, leidžiant tam norui būti jumise neribotą laiką. Jei būsite pakankamai atidūs, anksčiau ar vėliau atskleisite jausmų prigimtį.
Daug įvairių zenbudistiškų šaltinių: http://www.zen.lt/index.php?page=dharma
O pati truputį papasakosiu apie Keturias tauriasias tiesas.
1. Tiesa apie kančią: visa būtis yra kančia. Na, turbūt daugelis nesutiks su tokiu kategorišku postulatu. "Gimimas yra kančia, senėjimas yra kančia, ligos yra kančia, mirtis yra kančia; susidūrimas su nemaloniu dalyku yra kančia, atskyrimas nuo malonaus dalyko yra kančia; negavimas to, ko nori, yra kančia, gavimas to, ko nenori, yra kančia." Na, bet sutikit, kad kančios gyvenime tikrai nemažai. Kančia čia reiškia bet kokį nemalonų pojutį, ne tik rimtas gyvenimo tragedijas.
2. Tiesa apie kančios atsiradimą: kančia turi priežastį. Ir ta priežastis paprasta - troškimas. Mes norime, kad viskas vyktų gerai, tačiau taip būna ne visda, todėl mes kenčiame.
3. Tiesa apie kančios įveikimą: kančią galima įveikti. Tik reikia atsikratyti troškimų.
4. Tiesa apie kelią vedantį iš kančios: yra kelias vedantis iš kančios – Taurusis aštuonialypis kelias. Jį sudaro:
Tobulos pažiūros (teisingas Keturių tauriųjų tiesų ir būties nesavastingumo supratimas);
Tobulas nusiteikimas (arba teisingas ketinimas, teisingas ryžtas);
Tobulas kalbėjimas (susilaikymas nuo melo, šmeižto, apkalbų);
Tobulas elgesys (susilaikimas nuo elgesio besikertančio su šyla);
Tobulas pragyvenimo šaltinis (susilaikymas nuo darbų, kurie kenkia kitoms gyvoms būtybėms);
Tobulos pastangos (priešinimasis viskam, kas kuria nesveiką karmą, ir puoselėjimas to, kas kuria sveiką karmą);
Tobulas budrumas (nuolatinis kūno, jausmų, mąstymo ir minčių objektų budrumas);
Tobulas susitelkimas (sąmonės nedrumsčia jokie veiksniai).
Sujungus budizmą ir depresiją, neendogeninė, reaktyvinė depresija iš esmęs ir yra toji kančia, kylanti iš troškimų. Kažkas gyvenime atsitiko ne taip, kaip mes norėjome, tačiau noras buvo ant tiek stiprus ir gilus, kad mes visiškai nebesugebame valdytis, mūsų kančia tampa nenormali ir mums nustato ligą.
Nuraminti jausmus padeda meditacija (na, jau yra tokia tema). Paprasčiausia koncentracija (susitelkimas) su manimi daro stebuklus. Tačiau norėčiau dar papasakoti ne apie meditacija, bet apie darbą su jausmais, kaip jį atlieka budistai.
Atsiradus jausmui, troškimui reikėtų tiesiog stebėti jį. Koks jis - mažas ar didelis, kokios spalvos, ar turi kojytes, uodegą? Stebėkite įdėmiai, be noro atsikratyti to dalyko, galite net būti su juo geri, nevaryti lauk, negalvoti, koks jis šlykštus. Tiesiog įdėmiai ir šaltai stebėti, leidžiant tam norui būti jumise neribotą laiką. Jei būsite pakankamai atidūs, anksčiau ar vėliau atskleisite jausmų prigimtį.