Moderatorius: Astro-Meška

Vartotojo avataras
Parašė insomnia
#239436
SSRI_slave rašė:
Širšė rašė:P.S. aš tai niekada neišsižadėčiau tikėjimo dėl puslapio internete ar pastraipos vikipedijoj...

...net jei ta pastraipa - ištrauka iš Nobelio premijos laureato (filosofo ir matematiko) straipsnio. [Argumentum ad wikipedium]
:kazokas


Kartą girdėjau vieną pasakymą: Netikinčių yra vienas kitas, kodėl turėčiau pasitikėti mažumos nuomone?

Na tai kas kad tas žmogus yra nobelio premijos laureatas? Ką tai sako? Sako kad jis yra savo srities specialistas ir tiek. Jo teologinis išprusimas gali būti pirmos komunijos lygio, t.y. apie religiją ir tikėjimą jis nusimano nedaug. Tai kodėl turėčiau pasitikėti ne specialistu?
ParašėŠiršė
#239438
Valtiel rašė:Aš tiesiog netikiu ir tiek. O tokie dalykai, kaip puslapiai/sentencijos/knygos/dar kažkas tik sutvirtina mano ateizmą. Lygiai taip pat tokie pat dalykai sutvirtina jūsų tikėjimą.


Man įdomu, kodėl taip yra. Kodėl kai kurie žmonės jaučia kažkokį traukimą tikėjimo link, o kitiems yra atvirkščiai. Nemanau, kad taip yra tik dėl auklėjimo. Pažįstu žmonių, kuriuos auklėjo katalikiškai, bet kurie tikėjimą atmetė, ir atvirkščiai.
...net jei ta pastraipa - ištrauka iš Nobelio premijos laureato (filosofo ir matematiko) straipsnio. [Argumentum ad wikipedium]


Pasauly gyveno ir gyvena labai daug intelektualių, tačiau neišmintingų žmonių.

Na, viena yra sakyti, kad kažko nebijai, kai esi sveikas ir tai atrodo labai toli, o kita yra nebijoti tada, kai mirtis atrodo labai arti.


Aš esu sveika ir jauna, tačiau labai bijau mirties, laiko tėkmės, ir ji man neatrodo esanti toli.
Krikščiontys visus netikinčius į Jėzų Kristų ir Mergelę Mariją vadina arba pagonimis, arba satanistais.


O tai kaip tada su judaizmu? Pagonys, satanistai jie visi? :achtung Taip sakyti galėtų nebent labai tamsūs žmonės, nes viena yra netikėti, o kita - būti pagonimi. O netikėti Dievu, bet tikėti Šėtonu man atrodo nelabai logiška...
Vartotojo avataras
Parašė insomnia
#239443
Širšė rašė:
Krikščiontys visus netikinčius į Jėzų Kristų ir Mergelę Mariją vadina arba pagonimis, arba satanistais.


O tai kaip tada su judaizmu? Pagonys, satanistai jie visi? :achtung Taip sakyti galėtų nebent labai tamsūs žmonės, nes viena yra netikėti, o kita - būti pagonimi. O netikėti Dievu, bet tikėti Šėtonu man atrodo nelabai logiška...


Pagoinimis vadina tik super radikalūs krikščionys. Katalikai siekia tarpreliginio dialogo ir vadina religijas savais vardais.
Judaizmą vadina tikėjimo broliais, nes krikščionybė ir yra kilusi iš judaizmo.

Kas dėl satanizmo tai yra daug jo rūšių ir ne visose garbinamas šėtonas. Kai kurios save tiesiog identifikuoja per priešpriešą krikščionybei ir sudievina žmogų. Nors nei dievu nei šėtonu netiki.
Parašėnemoku
#239445
insomnia rašė:Kartą girdėjau vieną pasakymą: Netikinčių yra vienas kitas, kodėl turėčiau pasitikėti mažumos nuomone?

Na tai kas kad tas žmogus yra nobelio premijos laureatas? Ką tai sako? Sako kad jis yra savo srities specialistas ir tiek. Jo teologinis išprusimas gali būti pirmos komunijos lygio, t.y. apie religiją ir tikėjimą jis nusimano nedaug. Tai kodėl turėčiau pasitikėti ne specialistu?

Na, man tas pasakymas atrodo nelogiškas. Žmonija daugybę kartų klydo, juk kažkada dauguma netikėjo, kad Žemė apvali, tikėjo raganomis ir t.t. Dabar šiuolaikiniam žmogui tai atrodo nelogiška. Tik kvailas žmogus eina kartu su banda ir pasikliauna daugumos, o ne savo nuomone. Yra daugybė priežasčių tikėti, bet ši man neatrodo teisinga.
Ir iš tiesų nesvarbu kokios bebūtų Nobelio premijos laureato teologinės žinios, vis tiek jis negalėtų įrodyti savo tiesos, kad ir kokia ji būtų. Ir kažin ar kada nors kas nors galės įrodyti ar Dievas tikrai egzistuoja.

Širšė rašė:Aš esu sveika ir jauna, tačiau labai bijau mirties, laiko tėkmės, ir ji man neatrodo esanti toli.

Tai aš dėl tavo atvejo nieko ir nesakau, sakau tik kad galbūt tavo draugei yra lengviau sakyti, kad kažko nebijo, kai mano, jog tai bus labai negreitai.

Širšė rašė:Man įdomu, kodėl taip yra. Kodėl kai kurie žmonės jaučia kažkokį traukimą tikėjimo link, o kitiems yra atvirkščiai. Nemanau, kad taip yra tik dėl auklėjimo. Pažįstu žmonių, kuriuos auklėjo katalikiškai, bet kurie tikėjimą atmetė, ir atvirkščiai.

Šiuo klausimu, be abejo, yra daugybė teorijų, tik tiek, kad kažin ar kurią nors būtų galima įrodyti moksliškai. O ir šiaip, žmonės yra labai skirtingi, vienus domina biologija, kiti mėgsta meną. Vieniems reikia tikėjimo, kitiems ne. Vieni tiki mokslu ar dar kuo nors, kiti atsakymų ieško religijoje.
Manau, kad ir auklėjimas čia įtaką daro. Bet su žmonėm taip yra, kad tikriausiai net visiškai vienodai du vaikus auklėjant, iš jų išaugtų visiškai skirtingos asmenybės. Įtaką daro ir įgimtos žmogaus ypatybės, ir aplinka už šeimos ribų. Tačiau kažkodėl manau, kad didesnė tikimybė, jog vaikas bus religingas tada, kai jis augo religingoje šeimoje, lyginant su vaikais, kurie augo šeimoje, kur religijai neteikiama didelė reikšmė. Bet išimčių visada buvo ir bus, kaip ir visur.
ParašėŠiršė
#239448 Kažkada su drauge kalbėjomės apie tikėjimą, ir ji pasakė, jog Biblijoje yra parašyta, kad žmonės bus išgelbėti tikėjimu, o ne gerais darbais. Kitoje vietoje - jog Dievas pasirinko tuos, kurie tikės. (nežinau, kokios čia eilutės, ir tai šitą mano pasisakymą gerokai sumenkina. Reikėtų daugiau paskaityti Bibliją...) Aš kaip žiežirba užsiplieskiau, taip neteisinga man šitai pasirodė. Vieni laikosi nuomonės, kad žmogus turi laisvą valią, kiti - kad viskas iš anksto Dievo numatyta, o jei numatyta Dievo, man tai atrodo labai neteisinga. Tarkim, Judas, dar prieš jam išduodant Jėzų buvo žinoma, kad atsiras išdavikas. Tai kur čia žmogaus laisvė, pasirinkimas? Man visai nesinorėtų būti žaisliuku.

Ir dar, apie religijas. Jei žmogus savo tikėjimą laiko tapačiu religijai, turėtų atrodyti, jog musulmonai meldžiasi bergždžiai, ne tam dievui, ar ne? O jei gimei kokioj Aliaskoj, gyvenime nevartei Biblijos ir ryšį su dievybe jauti žvelgdamas į sniegynus?
Vartotojo avataras
Parašė Vitalija
#239450 Sirse, pritariu tau. Pati esu siek tiek praktikuojanti krikscione, taciau skaitant Biblija, ypac Senaji Testamenta randu pilna nelogiskumu ir minciu su kuriomis nesutinku...
Man atrodo Dievas yra vienas ir visos religijos ta pati Dieva ispazysta, tik kiekviena skirtingai iesko i ji kelio ir suvokia. Kiekvienas zmogus skirtingai gali suvokti Dieva, kad ir tai paciai religijai atstovautu. Dievo tapatinimas tik su savo religija ir visu kitu atmetimas ar ten apsaukimas bedieviais man atrodo kietakatiskas, kvepiantis fanatizmu ir primityviu mastymu....
Vartotojo avataras
Parašė insomnia
#239452 Katalikai moko kad nuteisinami ir darbais ir tikėjimu. Kai kurios protestantų bendruomenės pasirenka tik tikėjimą, tuo susiaurindami biblinį mokymą.
Kalvinistai ir jehovos liudytojai sako kad yra išrinkti žmonės kurie pateks į dangaus karalystę.
Katalikai moko kad bet koks geros valios žmogus, nepriklausomai nuo jo išpažįstamos religijos, patenka į dnagaus karalystę. Tai gi ten sutiksime ir musulmonų ir ateistų ir kitokių tikėjimų žmones.
Parašėnemoku
#239453 Manyčiau, kad skaitant Bibliją reikėtų turėti omenyje, kad ji parašyta labai seniai, iš viso keista, kad dauguma jos temų vis dar aktualios. Tačiau šiuolaikinis tikėjimas jau kiek kitoks nei anksčiau, manyčiau, kad tikintieji taip aklai nebesivadovauja Biblija ir tai, ką perskaito, priima ne tiesiogiai kaip neginčytinus faktus, o ieško gilesnės teksto prasmės.
Sakyčiau, kad mano tikėjimas pradėjo silpnėti dar vaikystėje, būtent tada, kai pradėjau skaityti Bibliją. Labai daug kam nepritariau, labai daug kas atrodė nelogiška, kai kas net piktino.

Beje, gal kas skaitė R. Dawkins „Dievo iliuziją“?
Vartotojo avataras
Parašė insomnia
#239454 Biblijos ir nereikia suvokti tiesiogiai. Nors kai kurios sektos tai daro.

"Dievo iliuzijos" bėda ta kad joje remiamasi mažomis radikaliomis krikščionybės grupelėmis kurios didelės įtakos nedaro, tačiau jų nuomonė priskiriama visai krikščionybei. Mano manymu gana prasta knyga. Tik kritinio mąstymo ir teologinio išprusimo neturintis žmogus galėtų ja besąlygiškai pasitikėti.
Vartotojo avataras
Parašė Vitalija
#239455 Insomnia rase ,,...Katalikai moko kad bet koks geros valios žmogus, nepriklausomai nuo jo išpažįstamos religijos, patenka į dnagaus karalystę. Tai gi ten sutiksime ir musulmonų ir ateistų ir kitokių tikėjimų žmones.''

O is tikruju, juk niekas nezino kaip ten bus ir ka ten sutiksim =)
Gal reinkarnuosimes ir pradesim naujus gyvenimus..... =) Beja, kuo toliau tuo man sita ,,teorija'' darosi panasesne i tiesa...
Vartotojo avataras
Parašė insomnia
#239456 Taip, niekas nežino kas ten ir kaip bus, tai galima spręsti tik iš religinė patirties.
Man asmeniškai reinkarnacijos teorija atrodo neįtininama. Ypač tai kaip ją suvokia vakariečiai. Rytiečiai tai suvokia kaip baisiausią prakeiksmą iš kurio reikia kuo greičiau išsivaduoti, vakariečiai iškreipia šį mokymą ir žvelgia į reinkarnaciją kaip į dar vieną šansą.
ParašėtheExploder
#239458
Širšė rašė: Tarkim, Judas, dar prieš jam išduodant Jėzų buvo žinoma, kad atsiras išdavikas. Tai kur čia žmogaus laisvė, pasirinkimas? Man visai nesinorėtų būti žaisliuku.


aš pati laikau save netikinčia, nepaisant to vidinio ekstazinės religijos troškimo, kaip viena draugė rašė, bet apie Dievo gebėjimą numatyti ateitį - cituoju ne iš Biblijos, o iš 'Paradise Lost', o Miltonas kažin ar religinis autoritetas, bet argumentas, mano nuomone, geras - 'God foreknows the future, but this foreknowledge is not to be interpreted as an interference with the creatures`free will; God`s foreknowledge is of the wrong choice that Man will make.' Biblijoj, žinoma, prieštaravimų apstu, nors ko norėti, kai jau Pradžios knygos pradžioj jis pirma atskiria tamsą nuo šviesos, o tik po kelių dienų sukuria dangiškuosius kūnus, tą šviesą skleidžiančius. pavyzdžiui, kai Mozė vis eina prašyti faraono, kad išleistų žydus iš Egipto, Dievas, cituoju angliškai, pareiškia 'I will harden his heart so that he will not let the people go'; faraonas neleidžia žydams palikti Egipto ir Dievas rodo sau tada savo stebuklinga jėgą, kol pasiekia džiaugsmingą kulminaciją nužudydamas kiekvieną Egipto pirmagimį. kiek čia laisvos valios faraono požiūriu, ginčytina. ar laisva valia - tik tikinčiųjų privilegija? kita vertus, tarkim, ji suteikiama - tai nereiškia, jog pasirinkusiesiems neteisingai Dievas nuolankiai atleidžia, gerbdamas jų laisvą valią: 'But as for you who forsake the Lord and forget my holy mountain, who spread a table for Fortune and fill bowls of mixed wine for Destiny, I will destine you to the sword and you will all bend down for the slaughter; for I called but you did not listen. You did evil in my sight and chose what displeases me.' kitur rašoma, kad 'a man`s life is not his own, it is not for man to direct his steps'. gali iškilti klausimas, kam žmonija išvis buvo Dievo sutverta, žinant, jog bemaž viskas, ką ji daro, tai nesustodama jo kratosi ir jį išduoda? atsakoma ir į šitai - 'They are the shoot I have planted, the work of my hands, for the display of my splendour.' žmogaus žemiškoji misija - lenkti galvą prieš Karalių, nuolankiai jį iš visos širdies šlovinti. 'Heaven is my throne, and the earth is my footstool'. Senasis Testamentas - apskritai vienos ilgos, kruvinos skerdynės. 'I have trodden the winepress alone; from the nations no-one was with me. I trampled them in my anger and trod them down in my wrath; their blood spattered my garments, and I stained all my clothing. For the day of vengeance was in my heart, and the year of my redemption has come. I looked but there was no-one to help, I was appalled that no-one gave support; so my own arm worked salvation for me, and my own wrath sustained me. I trampled the nations in my anger; in my wrath I made them drunk and poured their blood on the ground.' 'The Lord is a jealous and avenging God; the Lord takes vengeance and is filled with wrath.' nenuostabu, tuomet, kad perskaičius Bibliją Dievas atmintyje išlieka kaip kerštingas, liūdnas, dėl galybės ir garbės pakvaišęs senis, sėdintis savo soste kruvinais drabužiais bei nusvirusiu kardu ir gedintis jį išdavusios Jeruzalės - pamišęs, žodžiu, meilužis, pavydo iš proto išvestas vyras. Jėzus - kitas reikalas, tikrasis revoliucionierius, koreguojantis Tėvo įstatymą ir skleidžiantis meilę; bet dieviškojoje hierarchijoje jis visgi - antrasis elementas; tikėdamas Sūnumi, turi, visų pirma, įtikėti Tėvu?
Vartotojo avataras
Parašė Vitalija
#239463 Na as tikiu Jezumi ir ji siuntusiu Dievu Tevu (neprimityviaja prasme aisku :) ), bet man Dievas Tevas neatrodo toks baisus kaip tu cia aprasei...:) Juk parasyta tam paciam Sventam Raste, kad ,,Dievas taip pamilo pasauli, kad padovanojo jam savo sunu..'''
Taciau skaitant Sena Testamenta susidaro tikrai pikto, kerstingo ir ten tokio, koki aprase komentare virs manes, vaizdas:) Man Senasis Testamentas yra senoves zydu legendu ir istorijos kratinys. Ir dar klausimas kiek ten aprasytu ivykiu yra tikri. Jau dabar archeologai abejoja ar Dovydas buvo karalius ar tik piemenu genties vadas. Ir ju ten pateikta ta Dievo samprata budinga tiems amziams kada buvo rasomi Senojo Testamento tekstai, itakojama kaimyniniu civilizaciju ir religiju. Man is vis Senas Testamentas tai net nzn. - kazkokia zydu mitologija :DD
Vartotojo avataras
Parašė mango123
#239585
Širšė rašė:Pritariu tavo pasisakymui, ypač šitam sakiniui:
Virpesys rašė:Tuomet suvokiau,kad dvasingi žmonės skiriasi nuo religingų ir pasirinkau dvasingumo kelią, nes religija be dvasingumo-niekas.

Man atrodo, kad yra nemažai žmonių, kurie eina į bažnyčią ir yra tikrai dvasingi, nuoširdžiai, giliai tiki. Asmeniškai mane bažnyčia (ne pats tikėjimas) atstūmė po istorijos pamokų. Na, negalėčiau aš laikyti šventa pačios organizacijos žinodama, kiek daug joje buvo ir bus grynai pasaulietinių, politinių niuansų :bloga

As taip pat pritariu tau
Vartotojo avataras
Parašė mango123
#239587
Vitalija rašė:Na as tikiu Jezumi ir ji siuntusiu Dievu Tevu (neprimityviaja prasme aisku :) ), bet man Dievas Tevas neatrodo toks baisus kaip tu cia aprasei...:) Juk parasyta tam paciam Sventam Raste, kad ,,Dievas taip pamilo pasauli, kad padovanojo jam savo sunu..'''
Taciau skaitant Sena Testamenta susidaro tikrai pikto, kerstingo ir ten tokio, koki aprase komentare virs manes, vaizdas:) Man Senasis Testamentas yra senoves zydu legendu ir istorijos kratinys. Ir dar klausimas kiek ten aprasytu ivykiu yra tikri. Jau dabar archeologai abejoja ar Dovydas buvo karalius ar tik piemenu genties vadas. Ir ju ten pateikta ta Dievo samprata budinga tiems amziams kada buvo rasomi Senojo Testamento tekstai, itakojama kaimyniniu civilizaciju ir religiju. Man is vis Senas Testamentas tai net nzn. - kazkokia zydu mitologija :DD

tai skaityk naujaji testamenta,evangelija