- 2012 10 05, 21:21
#279235
Nu kadangi tu tik vieną mano sakinį iš praito posto komentuoji, tai darau prielaidą, kad su visais kitais teiginiais sutinki.
kazinkas rašė:Pirma, Vadinasi jį galima įrodyti iš minčių (jeigu jis logiškas)? Arba galima įrodyti, kad jis yra fantazija (jeigu jis nelogiškas). Bet juk žinome, kad jo neįrodysi ir nepaneigsi.
Kažką įrodyti galima remiantis empirika (patirtimi), arba išvadomis išplaukiančiomis nenuginčijamų teiginių, logikoje vadinamomis aksiomomis. Kadangi empirinių duomenų nėra, o išvados būna klaidingos, tai kolkas Dievo įrodymų mes neturime, bet tai dar nereiškia jog mes negalime bandyti įrodyti jo egzistencijos. Tu maišai sąvokas, [b] įrodymas ir įrodinėjimas (samprotavimas)[b]. Be to nesvarbu, kokia tai bebūtų mintis ar Dievas ar skraidantis dramblys jos visos yra logiškos savo esamybe ar egzistavimu, nesvarbu kaip pavadinsi. Bet jos gali būti nelogiškos savo prasme. Noriu pasakyti, jog mintys atsiranda, dėl kažkokios priežasties (čia viskas logikška), bet jų turinys gali būti nelogiškas. Taigi nemaišyk ir šių dalykų.
kazinkas rašė:Pabandyk sufantazuoti tai kieno idėja Visatoje neegzistuoja?
To padaryti neįmanoma, kad ir ką aš pasakysiu visa tai taps idėja. Bet tai idėjos nėra materialus pasaulis. O mes gyvename ne idėjų pasaulyje, o materialiajame. Tai tu nori pasakyti jog Dievas yra tik idėja? Jeigu taip tai aš 100% sutinku.
kazinkas rašė:Kodėl tuomet mūsų mintyse yra tik viena vienintelė fantazija kuri absoliučiai neegzistuoja - Dievas. T.y. Dievo idėjos nerasi Visatoje.
Sry, bet nesuprantu ką nori pasakyti. Juk Dievo idėja egzistuoja, pats faktas kad aš tariu jo vardą, tai įrodo.
kazinkas rašė:Aišku Dievas kuris yra diedukas debesyse yra fantazija (diedukas + visagalis + debesys). Bet katalikų tikėjime Dievas yra begalinis ir neapibrėžtas logos, visuotinis protas, kuris yra visko priežastis (Fr. Barron žiūrėk). Todėl prašau naudoti tokią Dievą sąvoką, o ne kokia papuola.
Bet matai čia ir kyla nesusipratimas. Jeigu katalikų Dievas yra visuotinis neapibrėžtas protas. Bet tai kodėl tada tas protas tampa apibrėžtas kai kalba pasisuka žemiškomis temomis, tokiomis kaip 10 dievo įsakymų. (jokio neapibrėžtumo aš čia nematau). Be to nėra tokio dalyko kaip neapibrėžtumas tikrovėje. Mes galime sakyti jog nežinome koks Dievas ar kaip jis atrodo (jis mums yra neapibrėžtas), bet iš tikrųjų Dievas apibrėžtas, juk pats Dievas save tikriausiai suvokia kaip kąžką. Be to tu pats apibrėžiai Dievą, kaip visuotinį protą. Šis pavadinimas jam jau suteikia apibrėžtumą.
kazinkas rašė:Tai kaip čia gaunasi, kad tik Dievo atveju galime sufantazuoti tai ko Visatoje nėra? Kodėl yra įmanoma sufantazuoti tik vieną dalyką, kurio idėjų Visatoje nėra - Dievą.
Nežinau kaip tu čia tokią išvadą padarei, tikriausiai iš savo prieš tai buvusių klaidingų teiginių. Tačiau ši išvada yra klaidinga. Galima sufantazuoti daug ką, ko visatoje nėra, ne tik Dievą. Sakykim ir skraidantį dramblį.
kazinkas rašė:Labai įdomu būtų išgirsti tamstos saprotavimą... Ir gal tamstai pavyks sufantazuoti dar ką nors kieno idėja Visatoje absoliučiai neegzistuoja.
Įdomu kaip tu supranti visatą. Jeigu ji tau yra tik materialus pasaulis, tai galiu pasakyti idėja - skraidantis dramblys, galbūt jis susideda iš tokių dalių kurie egzistuoja, bet pats objektas ne. Jeigu turi galvoje visatą, kaip tikrovę, kuri yra apskritas viskas (ir materialus pasaulis, ir idėjos, ir sapnai, visi šie dalykai tikrovėje egzistuoja). Tai tokiu atveju neįmanoma pasakyti nieko, kas neegzistuotų.