Moderatorius: Astro-Meška

Parašė Tomas2222
#331503 Dievas išgirta tuos kurie kreipiasi pagalbos
Vartotojo avataras
Parašė insomnia
#331508
Tomas2222 rašė:Dievas išgirta tuos kurie kreipiasi pagalbos


O tai tų kurie nesikreipia jis negridi?
Nemanai, kad taip yra apribojamas dievas?
Parašė Deode
#331574
insomnia rašė:Nemanai, kad taip yra apribojamas dievas?


Kaip suprasti "apribojamas"?
Vartotojo avataras
Parašė insomnia
#331606 Na yra tokia sąvoka naudojama, kai teigiama, kad dievas kažko negali, o kažką gali, kažką girdi, o kažko ne.
Taip ir gaunasi, kad dievas nevisagalis ir apribotas.
Parašė Alma
#331609 ,-ar gali dievas sukurti toki akmeni,kurio pats nepakeltu...???
Parašė Alma
#331662 ,-tas "akmuo",kurio nepakeltu dievas yra zmogus..,-zmogaus valia..,-pries zmogaus valia dievas neis...,-zmogus laisvas savo apsisprendime yra..,-savo valioje..,-ka pasirinkti:geri ar blogi...
Vartotojo avataras
Parašė insomnia
#331663
Alma rašė:,-ar gali dievas sukurti toki akmeni,kurio pats nepakeltu...???


Šiaip tai čia yra alogizmas, t.y. logiškai klaidingas teiginys. Tokių per logikos paskaitas mums prisakė dėstytojas daug. Čia vienas iš jų.
Kitas galėtų būti toks: Tu nepametei ragų? Jei nepametei vadinasi turi.
Viskas atrodo teisinga tik nelogiška.

Tačiau jei pažvelgsime iš teologinės pusės, Dievas gali sukurti tokį akmenį kurio negalėtų pakelti ir kaip bebūtų keista, taip jis tik parodytų savo visagalybę. Dievas pats save geba apriboti.
Nepamenu kuris iš senesnių teologų yra pasakęs, kad tas akmuo yra žmogus. Dievas apribojo save tuo, kad davė žmogui laisvą valią, prieš kurią niekada neina. Čia taip pat slypi ir atsakymas į tai kodėl vyksta karai, kodėl yra kančia ir kodėl dievas tai leidžia. Viskas dėl to, kad mums duoda laisva valia.

Kitas dalykas, kad dievas sukūrė logiškai pagrįstą pasaulį, turintį konkrečius dėsnius. Jei remsimės multivisatos teorija, tada gali egzistuoti kitokios visatos, su visiškai mums nesuprantamais dėsniais. Mūsų visatoje toks akmuo prieštarautų sukurtajai tvarkai, tad mūsų visatoje dievas greičiausiai nekutų tokio akmens, nors ir galėtų, tačiau tada jis pažeistų mūsų dėsnius. O kitose visatose... kodėl gi ne, ten juk kitokie dėsniai...

Kaip matai, Alma, ne viskas taip paprasta, kai sakai nuvalkiotus teiginius, kurie jau seniai yra sudirbti į šipulius
Parašė Alma
#331664 ,-viskas yra imanoma ka tik mes galime isivaizduoti,-viskas gali buti,ivykti ir t.t. Net jei ir egzistuoja kitos visatos,kur is pilvo ragai dygsta ir juos kartais pameti,ir yra kiti visai desniai,tai tik irodo,kad ir paraleline visata,jei tokia yra sukure tas pats dievas,kuris sukure ir sia musu visata,nes mes ta kita visata galime isivaizduoti..,ragai..,-ar akys pilve..,-visa tai materialu...,-deja,-dievas dvasia yra,o ne kunas..,-todel,-"akmuo"-yra zmogus..,-jo valia-dvasia,kuri panasi i dieva..,-dievas nepakelia pats saves...
Parašė Alma
#331665 ,-kaip isivaizduoji Valia"materialiai" ? ,-ragai ,kuriu nepametei joje?na gal ir yra..,-o gal ir ne..,-kaip isivaizduoji valia materialiai? ,-mes isivaizduoti galime,tik apciuopiamus dalykus,net dvasinis pasaulis musu sapratoje,-panasus i si materialu pasauli...,-Valios neina isivaizduoti-materialiai..,-ji yra ..yra tokia kokia yra..,-tai akmuo,kurio nepakelia dievas..
Vartotojo avataras
Parašė insomnia
#331693 Prieštarauji sau pati:

viskas yra imanoma ka tik mes galime isivaizduoti

o tada teigi, kad

mes isivaizduoti galime,tik apciuopiamus dalykus,net dvasinis pasaulis musu sapratoje,-panasus i si materialu pasauli...,-Valios neina isivaizduoti-materialiai
Parašė Alma
#331694 Yra TAI ,ko NERA ,-isivaizduok ko nera...,dievo irgi NERA,nes mes jo negalime isivaizduoti.KOKS JIS...,bet JIS yra ...,nes jei mes galetume TAI,isivaizduoti,koks jis -JIS nebutu dievas.., ,,,,-Tu menkini dieva sustumdama ji i zmogiska samprata....
Vartotojo avataras
Parašė insomnia
#331697 Oi ne, aš esu apofatinės teologijos gerbėjas, kurios esmė yra, ką besakytum apie dievą, tu meluosi, nes dievas bus kitoks. Tarkie sakai, dievas yra geras, bet jis daug geresnis už gėrį ir t.t.
Čia tu, dievą vertini kažkokio keistom pseudodvasinėm kategorijom
Parašė Alma
#331795
insomnia rašė:Oi ne, aš esu apofatinės teologijos gerbėjas, kurios esmė yra, ką besakytum apie dievą, tu meluosi, nes dievas bus kitoks. Tarkie sakai, dievas yra geras, bet jis daug geresnis už gėrį ir t.t.
Čia tu, dievą vertini kažkokio keistom pseudodvasinėm kategorijom
,-geri suprantame tiek ,kiek mes suvokiame ji...,ta pati galime pasakyti apie dieva...,-dievas nera geresnis uz geri,jis pats geris yra..,o,kad zmogus..renkasi blogi.,na....,-galime filosofuoti ir toliau..,-niekas nepasikeis :) ...,-zinai..,-juk sakiau,-mes panasus i dieva,bet nesame dievas..,Ir mes niekada nesuvoksime koks jis yra..-jei iki galo suvokciau dieva,-tubut buciau dievas :D ,-ligonineje guleciau :D tada..,-gal tu nori ji-dieva pilnai suvokti?
Parašė Deode
#331798 Diavas yra Dievas, visuma. Nemateralus kūnas ar junginys. Jei jį matytume, jei mes jį apčiuoptume, tada nekiltų filosofinių diskusijų. Tereikia būti naiviu ir tikėti kas yra "žodyje". Reikia įtikėti, o tada gali pajusti jo nematerialią galią.
:)))
Vartotojo avataras
Parašė insomnia
#331816 Pilnai dievo neįmanoma suvokti, todėl apie jį visuomet kalbama simboliškai, jis yra virš betarpiško pažinimo, todėl sakydmas kad dievas geras, tu meluoji, nes apriboji dievą, jis neįtelpa į siaurą gėrio kategoriją, nes yra visai kitoks nei tai ką tu apie jį pasakai